9/15/2014

My furry friend tag

Nou ik heb mijn blog maar weer eens afgestoft.
Ik heb voor de vakantie een belofte gemaakt dat ik vaker zou gaan bloggen, en heb me daar niet aan gehouden. Shame on me!
Ik heb 2 filmpjes op de planning staan met een vriendin, dus het komt wel goed allemaal. 
Dan nu nog even een tag!

My furry friend-tag

Wat is de naam van je huisdier?
Mijn hamstertje heet Angel. Ik had er 2, Angel en Devil. Angel wit en Devil zwart. Alleen was Devil het lieverdje en Angel een kleine hooligan. 
Jammer genoeg hebben we Devil moeten laten inslapen vanwege een hele zware dubbele oogontsteking. 

Wat voor soort is het en welk ras?
Angel is een Russische dwerghamster. Dat ras is makkelijker hand tam te maken en aardiger dan de veel grotere goudhamsters.

Hoe lang heb je dit huisdier al?
ik gok rond de 2 jaar. Angel is nu ongeveer 2 jaar oud, en hij was niet zo heel oud toen hij bij mij mocht komen wonen.

Hoe kom je aan je huisdier?
Gekocht bij een heel aardige fokker net buiten Amsterdam.

Hoe oud is je huisdier?
2 jaar dus. Omdat hamsters niet zo heel oud worden begin ik wel een beetje bang te worden elke keer dat hij ergens vanaf valt/springt dat hij iets breekt.
Maar die kleine bikkel heeft nooit ergens last van en blijft gewoon vrolijk door springen. 
En ja, hij springt echt van dingen af zoals mijn bed en de bank. Je voelt dat hij zich afzet met z'n pootjes als hij van je hand springt.


Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Toen ik Angel net had, leek hij wel dronken. Hij zat dan op zijn achterpootjes en keek wat rond. Niet zo speciaal, maar hij zat wel steeds heen en weer te wiegen. 
Ook is het super schattig en grappig dat hij overal vanaf springt. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te voorkomen, want goed is het natuurlijk niet.
Angel heeft de neiging om zich ergens te verstoppen en dan in slaap te vallen als hij uit z'n kooi is. Dat heeft al tot vele zoekpartijen geleid. één keer was 'ie onder m'n bed in slaap gevallen en werd hij pas wakker toen ik met het zakje kattensnoepjes ritselde. En nee, ik heb geen kat. De snoepjes zijn voor Angel!

Dat is ook zo leuk aan dat beest, hij is helemaal gek van kattensnoepjes. 
Oh ja en de maaltijdsalade's van mijn moeder zijn meestal ook heel interessant.
Net als pindakaas, pindakaas is ook lekker.


Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
voor mij is dat best belangrijk. Hij geeft me, ondanks dat hij zo klein is, toch steun en liefde. En ook al is het onbewust, hij kan me bijna altijd opvrolijken.

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?
Meestal begroet ik hem met 'Angie', geen idee hoe ik er op kom.
'maf beest', 'dikkie' en 'vreetzakkie' zijn ook veel gebruikte koosnaampjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten